Przy uzupełnianiu wniosku o przyznanie subwencji w ramach rządowego programu Tarczy Finansowej PFR należy podać liczbę zatrudnionych osób oraz wysokość przychodów, jako kryterium kwalifikujące firmę do grupy mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw. Ponieważ wnioski są weryfikowane na podstawie publicznych rejestrów, niezbędna jest informacja zgodna z deklaracją VAT za miesiąc, na podstawie którego składany jest wniosek.
Warto mieć na uwadze, że wskazany przez przedsiębiorcę przychód powinien być identyczny, jak przychód na kontach w urzędzie skarbowym. Rozbieżność danych, wynikająca np. z opóźnienia w księgowaniu deklaracji VAT przez niektóre urzędy skarbowe może skutkować decyzją odmowną o przyznaniu wsparcia.
Jak podaje PFR, przedsiębiorcom przysługuje prawo odwołania się od decyzji od 11 maja br., a o powodach decyzji odmownej powiadamiać przedsiębiorcę mają banki, przy udziale których złożono wniosek.