Procedura udzielania subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR wchodzi w kolejny etap. Jak podaje Polski Fundusz Rozwoju, już 17 banków komercyjnych oraz większość banków spółdzielczych wdrożyło system, który pozwoli na przyjmowanie wniosków o subwencje.

Jak informowaliśmy 28 kwietnia br., z tej formy pomocy będą mogły skorzystać firmy, które odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19. Obecnie wiadomo już, że wnioski składać będą mogli wyłącznie klienci banków, które udostępniają system oraz, że wniosek weryfikowany będzie przez PFR na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy i danych udostępnionych przez banki i Ministerstwo Finansów (np. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP).

Wysokość subwencji będzie określona na podstawie ww. informacji, z opcją ewentualnego odwołania się przedsiębiorcy od kwoty z decyzji. Co ważne, ten mechanizm wsparcia nie wiąże się z żadnymi kosztami z tytułu opłat bankowych a warunkiem uzyskania wsparcia jest prowadzenie działalności na dzień 31 grudnia 2019 r., oraz niezaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.